Onze reis is nu echt begonnen!

16 maart 2017 - Puerto Viejo De Sarapiqui, Costa Rica

Lieve en beste familie, vrienden en (oud)collega's,

Vorige week donderdag zijn we begonnen aan onze reis van 3 maanden door Midden Amerika. Goede start met Air Canada naar Toronto, zeer relaxte vlucht van 8 uur die toaal niet volgeboekt was en met een 65+ bemanning  Prima verzorging en men maakte zich nergens druk over. Alles kon en alles mocht. De 5 uur vliegen van Toronto naar San Jose daarentegen, met Air Canada Rouge, was minder van kwaliteit en we waren dan ook blij dat we om 21.00 uur landden op Juan Santa Maria Airport in San Jose. Controle van de paspoorten en bagage verliep allemaal voorspoedig en Alberto stond buiten om ons op te halen. Jaja, kleine kindjes worden groot en in die 17 jaar dat we in Costa Rica komen hebben we hem zien veranderen van een peuter van 2 tot een volwassen kerel van 19 die komend schooljaar aan de universiteit van Groningen gaat studeren. Eenmaal in La  Guacima werden we hartelijk welkom geheten door Liz en was de rancho weer helemaal tot onze beschikking.

De dagen die  volgden hebben we een beetje kunnen wennen aan het tijdsverschil en besteedt aan bezoekjes her en der. Wandelen door La  Guacima om te constateren dat er eigenlijk niet zo heel veel veranderd is. Lunchen bij Dona Kata (is het alweer 3 jaar geleden dat jullie hier waren?), ontmoeting met Carol, onze lerares Spaans van 9 jaar geleden en uiteraard op zondag een bezoekje aan de familie van Liz in San Antonio de Belen. Leuk om iedereen weer te zien en het voelt ook allemaal weer erg vertrouwd.

Maandagavond kwam Bertus terug van zijn reis en hebben we de afgelopen 2 dagen ook met hem de laatste nieuwtjes doorgenomen, de wereldproblemen besproken en de verkiezingen in NL gevolgd.

Wat ons betreft waren we nu weer helemaal op de hoogte en vanmorgen vroeg zijn we     met de bus vertrokken naar San Jose om daar vanuit de Busterminal Caribe te vertrekken naar Lodge Gavilan in Puerto Viejo de Sarapiqui. Eenvoudige kamers, maar met alles erop en eraan en in een geweldige omgeving. Van de 15 kamers die ze hebben zijn er 3 bezet: 1 door een Engels echtpaar, 1 door een Belg en 1 door ons. Vanmiddag hebben we alvast een stukje gelopen over het terrein en genoten van de planten, vogels en reptielen. Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant en de kokkin had voor ons een romantische tafel gedekt inclusief kaarsen en daar wilde ze natuurlijk een foto van maken haha. Voor morgen hebben we samen met onze Belgische buurman een excursie geboekt naar het O.E.T. (Organisation Education Tropicales) en zaterdag gaan we boottochtje maken over de Rio Sarapiqui. Voorlopig blijven we hier tot maandag en dan zien we wel weer verder.

Groeten en naast alle leuke dingen hier in Costa Rica zijn we ook tevreden met de verkiezingsuitslag in NL. Tot het volgende verslag.

Johan en Henny

1. Wim van Schijndel:
    Hallo familie,
    Ik lees dat jullie weer met een mooi reisje begonnen zij en dat alles goed gaat.Nou geniet er van en we blijven het volgen.
    Groetjes,
    Wim en Mardy
  2. Ria Otten:
    17 maart 2017
    Weer een mooi verhaal van jullie en foto,s, genieten daar samen groetjes uit Vlijmen.☀️☀️
  3. Ria Maas:
    17 maart 2017
    Het begin van de reis is goed gestart met veel bekende die je weer terug ziet. Leuk is dat hé het is dan net een warme deken die je omslaat.
  4. Corry:
    17 maart 2017
    ha genieters. .leuk om te lezen...en zeker voor jullie bijna thuis komen....en wij hebben de verkiezingen ook overleefd. .kus van ons.
  5. Ineke van den Hout:
    17 maart 2017
    Gelukkig is de reis weer goed gegaan en zijn jullie weer in Costa Rica, 17 jkomen jullie daar dan is het net als thuis komen fijn hoor. Geniet ze samen......liefs
  6. Cora Versluis:
    17 maart 2017
    Heerlijk weer om daar te zijn zo te horen!! Genieten maar weer, maar eigenlijk overbodig om tegen jullie te zeggen.... groetjes Cora
  7. Jan en Bea Brands:
    22 maart 2017
    We waren er even niet, jullie zijn weer goed ontvangen na al 17 jaar, geweldig! Veel genieten samen en hopelijk weer veel nieuws tegen komen. Liefs Jan en Bea
  8. Benny Wels:
    29 maart 2017
    Hoi Johan en Henny...ik ben er weer...het begin van jullie reis heb ik gevolgd via FB en de familieapp...en volgens het verslag genieten jullie weer volop...ook de mooie foto''s zijn leuk om te zien...groetjes en tot het volgende verslag.