Koh Tao

19 januari 2019 - Koh Tao, Thailand

Lieve familie en vrienden,

Afgelopen week hebben we op Koh Tao vertoefd, ook Thailand maar weer een hele andere wereld. De eerste 3 nachten hebben we in een hotel bij het strand van Hat Sai Ri gelogeerd. Goed hotel, mooi strand en vooral ‘s avonds een gezellige drukte in en langs de hoofdstaat. Veel restaurantjes, winkeltjes, discotheken en nachtclubs. Het eiland is niet zo heel groot (12 bij 3 km) dus, met een paar pittige klimmetjes, een heleboel op loopafstand.

Woensdag is het een mooie dag met redelijk rustige zee en boeken we een excursie met de boot die op 5 verschillende plekken aanlegt om te gaan snorkelen, lunch op de boot en tot slot nog een bezoek aan Ko Nang Yuan. Drie rotspunten die door zandbanken en koraalrif aan elkaar zijn verbonden. Supermooie dag geweest als afsluiting van 3 dagen in de drukte.

Donderdag laten we ons naar Aow Leuk brengen waar we 3 nachten een bungalow geboekt  hebben bij Grand Hill. Het is even klimmen om bij de bungalow te komen maar dan heb je  ook een geweldig uitzicht over de baai waar normaal gesproken veel gesnorkeld en gedoken wordt. In de dagen dat wij er zijn komt de wind echter van zee en zijn er behoorlijke golven. Dit brengt ook veel rommel naar het strand en elke dag opnieuw is men bezig de plastic troep op te ruimen. Ongelooflijk wat er allemaal aanspoelt, het probleem van de “plastic soep” wordt hier wel duidelijk. We doen ons best al, maar dit is weer een extra motivatie om minder plastic te gaan gebruiken.  We besteden de dagen hier aan genieten van de rust, het uitzicht, lezen, puzzelen en het goede restaurant met het vriendelijke personeel, prima maaltijden en hele lekkere cappuccino 😋 Wat wil een mens nog meer?

Zondag laten we Koh Tao achter ons en varen we met de snelle catamaran naar Koh Samui. Kijken wat dat ons weer gaat brengen.

We lezen in het nieuws dat het koud gaat worden in Nederland, dus als jullie het goed vinden blijven we nog even 😉

Groeten,

Johan en Henny

1. Pascal en judith:
    19 januari 2019
    Het ziet er weer geweldig uit!
  2. Tonny en Pieter:
    19 januari 2019
    Een mooi paradijs. Blijf genieten.
  3. Corry:
    19 januari 2019
    Ha zeker genieten en gezellig al die eettentjes langs de weg maar daar kun gerust een vorkje meepikken. Alleen jammer van al die soep bijna overal in de wereld komen we nooit meer van af.. . Groetjes van ons uitkijken en goed op elkaar passen groetjes uit Empel
  4. Ria Maas:
    19 januari 2019
    Weer een geweldig verhaal en mooie foto's. Mooi uitzicht vanuit de bungalow. Je ziet op de foto van jullie samen dat jullie genieten. Liefs Frans en Ria
  5. Gerard - toos:
    Een gezegde:
    Ze leven als God in Frankrijk, jullie reizen als God in Thailand.
    Johan komt boven die heeft lef.
    Prachtige onderkomens, nooit verwacht.
    Ga zo door🧜‍♂️, jullie in de zon, wij in de vrieskou🥾🧦🧣
  6. Benny Wels:
    20 januari 2019
    Weer een mooi verhaal en prachtige foto"s..het ziet er daar goed uit en een mooi uitzicht uit jullie bungalow...blij nog maar even daar,hier zijn ze al aan het schaatsen...echt koud hier...gr..
  7. Jan en Bea Brands:
    22 januari 2019
    Mooie foto,s en mooi Verhagen geniet ervan in de zon. Wim wachten op de sneeuw, dat is wat anders, groetjes Jan en Bea
  8. Chantal:
    23 januari 2019
    genieten, genieten, genieten!!!
  9. Wil wels:
    24 januari 2019
    De vrieskou hier is ook wel fijn. Maar dan moet wel het zonnetje schijnen. Maar daar zijn demeningen over verdeeld. Het uitzicht is hier minder mooi als bij jullie. Maar verschil moet er wezen