Krabi, Bangkok en weer naar huis

11 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Beste mensen,

Afgelopen 5 weken zijn voorbij gevlogen en dit is dan ook het laatste verslagje dat jullie krijgen voor we morgen weer naar NL vliegen.

Vorige week dinsdag zijn we vanuit Koh Lanta naar Krabi gereisd. Eerst met een pick-up-taxi naar de pier van Saladan waar de boot naar Ao Nang vertrekt. Weer zo’n hectisch gebeuren met veel mensen, veel bagage en stickers met de juiste bestemming die opgeplakt moeten worden. We raken er langzaam aan gewend en weten ook dat het altijd goed komt. Het is een kleine 2 uur varen naar de pier van Noppharat. Voor de kust van Railay stappen de passagiers die daar moeten zijn met hun bagage over in boottaxi’s die hen naar het eiland brengen en een klein stukje verder stappen nog een paar mensen over op een andere boot die naar Phuket vaart. Eenmaal bij Noppharat is het weer graaien naar je bagage en via een andere boot de pier op. Daar staan dan de chauffeurs klaar die iedereen naar hotels en resorts brengt. Deze keer zijn het een soort open vrachtwagens met banken, prima vervoer en wij staan binnen 5 minuten bij Sabai resort waar we heel hartelijk welkom geheten worden.

We logeren hier 4 nachten in een bungalow op 5 minuten lopen van de boulevard van Hat Nopparath Thara en het Nationaal Park, prachtige tuin, lekker zwembad en heerlijk rustig. ‘s Avonds de gezelligheid van de boulevard met heel veel restaurantjes, winkeltjes, een nightmarket met live muziek en overdag een rustig strand. Het strand van Ao Nang is op loopafstand, ook veel hotels, restaurants, massagesalons en winkels, maar veel drukker en de herrie van de boottaxi’s de hele dag door. Leuk om te zien maar niet om de hele dag te zijn. Donderdag gaan we een dagje met ”de bus” naar Krabi Town. Een pick-up die elk kwartier vertrekt en je voor 50 baht p.p (€ 1,50) in 45 minuten naar het centrum van de stad brengt. Mooie route, heel veel te zien onderweg en leuk contact met medepassagiers. In Krabi town bezoeken we de Wat Kaew Korawaram, lopen langs de rivier de Krabi met de mangroven, bezoeken natuurlijk de plaatselijke markt, ook hier een lekkere lunch en dan weer 45 minuten terug langs een andere mooie route.

Vanaf zaterdag hebben we nog 3 nachten een hotel in Bangkok geboekt, vlakbij het station en Chinatown. We hebben de keus om met de bus van Krabi naar Bangkok te reizen of eerst naar Suratthani en dan met de nachttrein. In beide gevallen zo’n 12 tot 13 uur onderweg, of 1.15 uur vliegen. We kiezen toch maar voor het laatste, boeken een ticket bij Thai Lion Air en zaterdagochtend om 7.30 uur vliegen we van Krabi naar Bangkok en om 10.30 uur stappen we het hotel @HuaLampong binnen.

Leuk om nog even in Bangkok te zijn, het is Chinees Nieuwjaar dus in Chinatown is het een drukte van jewelste. Alles mooi versiert, de tempels druk bezocht en overal eten, Chinese families besteden heel veel aan maaltijden en offers in de Chinese tempels. Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan de weekendmarkt van Chatuchak, maar liefst 11 hectare kraampjes met kleding, serviesgoed, tassen, schoenen, kunst, dieren, dierbenodigdheden en ook hier veel eten. Vorig jaar een deel gezien en nu terug voor de rest. Hoewel, het leek allemaal hetzelfde 😉

Vandaag nog een keer terug, maar deze keer om de dierenmarkt en het Chatuchak- en koningin Sirikitpark te bezoeken. Op de dierenmarkt is van alles te koop, heel veel vissen, maar ook allerlei vogels, honden, katten, eekhoorntjes, schildpadden en zelfs leguanen.

Ook afgelopen dagen hebben we weer genoten van de drukte in Bangkok, superleuke stad. Beetje ver voor een stedentripje, maar als je in de buurt bent zeker een aanrader. Een heleboel te voet,  met metro en skytrain prima bereikbaar, want het verkeer is een crime.

Vanavond nog een keer eten in Chinatown, de rugzakken zijn alweer gepakt, we hebben ingecheckt voor de vlucht en vandaag ook een armbandje van een Boedhistische monnik gekregen dus dat gaat helemaal goedkomen. Nu voorbereiden op Oeteldonk 🐸

Groeten allemaal en tot snel.

Johan en Henny

1. Ria Maas:
    11 februari 2019
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Heel leuk om jullie reis via de verslagen mee te maken. Een goede reis terug en tot ziens in Nederland.
  2. Ria Otten:
    11 februari 2019
    Weer een mooi reisverslag, fijne reis terug en veel plezier in Oeteldonk.
    Groetjes Ria en Ad.
  3. Cora Versluis:
    11 februari 2019
    Weer mooie herinneringen verzameld!! Goeie reis terug!
  4. Tonny en Pieter:
    11 februari 2019
    Fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben .Ze hebben voor jullie hier zon besteld dus niet meteen terug in een koud kikkerland.
  5. Wil wels:
    11 februari 2019
    zit er weer op, maar als jullie terugkomen kunnen jullie je weer voorbereiden op carnaval. Zo te lezen is het weer een prachtige reis geweest. Goede reis terug
  6. Jan en Bea Brands:
    11 februari 2019
    Weer een Mooi avontuur meegemaakt een prettige terug reis en tot ziens in Oeteldonk, groetjes Jan en Bea
  7. Ineke van den Hout:
    21 februari 2019
    Heb weer zitten te genieten van jullie verslag , wat een droom reis, en prachtige foto's . Bij thuis komst nog even na genieten en dan weer er tegen aan hele fijne carnaval .....