Valse start

13 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Beste volgers van ons reisblog,

Afgelopen maandag gingen wij vol goede moed op weg naar Schiphol om te beginnen aan onze reis door Maleisie. Keurig op tijd waren we bij de desk van Turkish Airlines, inchecken zou om 15.20 uur starten en het viel ons op dat er ook wel erg veel mensen bij de servicebalie van de maatschappij stonden. Wij sloten aan in de rij om in te checken en om 15.30 uur werd ons medegedeeld dat de vluchten van en naar Istanbul gecanceld waren vanwege extreme sneeuwval. Wanneer de vluchten weer hervat zouden worden was niet bekend en omdat wij geen zin hadden om uren op Schiphol te hangen namen we contact op met Cheaptickets, die onze vliegtickets geboekt had. Na wat heen en weer bellen werd ons medegedeeld dat onze vlucht omgeboekt kon worden naar woensdag 11 januari. Twee dagen later, maar wat ons betreft prima.Liever in ons eigen bed dan wie weet hoe lang op Schiphol of op de luchthaven van Istanbul. 18.00 uur zaten wij dus weer in de trein terug naar huis. De boeking van de hotelkamer voor de eerste nachten kon gelukkig 2 nachten doorgeschoven worden. Dus daar hadden we ook geen zorgen meer over.

Woensdag dus nieuwe poging, dankzij Benny waren we weer op tijd bij het station voor de trein naar Schiphol en eenmaal daar liep alles zeer voorspoedig. De weersomstandigheden in Istanbul waren goed en keurig op tijd vetrok het vliegtuig voor het eerste deel van de reis. Ook de aansluitende vlucht gaf geen problemen en de service van Turkish Airlines is werkelijk fantastisch.

Op beide vluchten een lekkere verse maaltijd, en de hele vlucht van alles te drinken. Op de lange vlucht naar Kuala Lumpur liep er zelfs een heuse kok, inclusief wit jasje met koksmuts door de cabine en kregen we een menukaart haha Tegen de tijd dat we gingen slapen, naast het standaard kussen en dekentje zelfs een toilettasje met sokken, slippers, slaapmasker, tandenborstel, tandpasta en lippenbalsem.

Ondanks al die verwennerij waren we toch blij dat we gisteren tegen zessen in Kuala Lumpur aankwamen. Vanuit de luchthaven stonden we met de trein binnen een half uur in het centrum van de stad. Nog een stukje met de taxi naar Chinatown waar we voor de eerste 3 nachten van onze reis slapen bij Swissinn. Gisteravond meteen genoten van de gezelligheid, kleuren en geuren van Chinatown en heerlijk gegeten.

Vandaag hebben we een stadstourtje gemaakt met de hop on hop off bus en de hoogtepunten van Kuala Lumpur nog eens een keertje bezocht. Ook morgen mogen we nog gebruik maken van de ticket en willen we naar het paleis en de botanische tuin. Zondag vertrekken we voor 2 dagen naar Lumut en het is de bedoeling dat we daar dinsdag met de ferry naar Pulau Pangkor varen om de bijdrage van de HAS-collega's t.g.v. Johans 40-jarig jubileum stuk te slaan

Wordt vervolgd dus....

Hartelijke groeten oftewel salam mesra van Johan en Henny

1. Ria Otten:
    13 januari 2017
    Gelukkig alles weer goed, geniet van Jullie reis.
  2. Jan en Bea Brands:
    13 januari 2017
    Nou, alles komt goed, goede reis en veel plezier!
  3. Corry:
    13 januari 2017
    ha samen ..ja ik had het al gehoord van Jezus. .nou dan liever in je eigen bedje...heel veel plezier ..wij hebben een sneeuwpop gemaakt ook leuk ....groetjes en genieten xx
  4. Ineke van den Hout:
    13 januari 2017
    Gelukkig alles goed gekomen en hoe , jullie zijn in de watten gelegd...veel plezier en geniet van al het moois daar liefs.
  5. Tonny en Pieter:
    13 januari 2017
    Dat hebben we vaker meegemaakt. (Boedapest)
    Gelukkig alles goed gekomen. Beter weer dan hier in ieder geval.
    Hier sneeuw
    Goede reis en geniet er van.
  6. Jose van den Eng:
    13 januari 2017
    Fijn dat de vlucht uiteindelijk super was. En de start in kuala lumpur klinkt ook goed.
    Hier sneeuw Getver ☃️❄️
    Geniet van jullie Has kado en tot horens Xx
  7. Gerrie en Hans:
    13 januari 2017
    Leuk om te volgen. Fijne teis e. Veel leuke momenten gewenst !
  8. Ria Maas:
    13 januari 2017
    Het is al een heel verhaal voor jullie vertrokken waren. maar gelukkig alles nog goed gekomen en zijn jullie lekker verwend. Nu zijn jullie al aan het genieten. Veel plezier nog en geniet van Johan zijn cadeau. groetjes Frans en Ria
  9. Cora Versluis:
    14 januari 2017
    Klinkt ondanks de valse start alweer erg leuk!