Koh Chang en weer naar huis

4 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Lieve en beste familie, vrienden en andere lezers van ons reisverhaal,

Vanaf maandag 22 januari tot zaterdag 3 februari hebben we ons uitstekend vermaakt op Koh Chang. Eerst met de ferry van Koh Samed naar Ban Peh en daar verder met een minivan naar Trat voor de overtocht naar Koh Chang. Inmiddels hebben we wel geleerd dat reizen ook veel wachten betekent, haha. Ook deze keer weer, maar je ontmoet altijd wel wat leuke en interessante mensen zoals deze keer een Nederlandse jongen op de boot naar Ban Peh en een Frans echtpaar tijdens de rit in de minivan en op de ferry naar Koh Chang. Leuk om ervaringen uit te wisselen en te horen hoe anderen hun reis beleven. Op Koh Chang rijden, net als op Koh Samed, pick-ups als taxi en vanuit de haven moesten er natuurlijk heel veel reizigers naar de diverse hotels op het eiland gebracht worden. Geen probleem, bagage op het dak en de chauffeur gaat pas rijden als hij 10 passagiers in de achterbak heeft en nog 2 bij hem in de cabine. 10 Aziaten op de bankjes achterin is niet zo’n probleem, maar Europeanen met hun lange benen en toch wat forser gebouwd, hmmmm 😉 Het wordt een mix en we worden keurig bij ons hotel afgeleverd. Vier nachten  hebben we een huisje aan zee (Whitesandbeach) erg leuk maar ook druk. Prachtig strand met overal restaurants, zonnebedjes, parasols, massage en verkopers van van alles en nog wat. ‘ s Avonds vuurshows op het strand, gezellige live-muziek, de hele Top 2000 kwam voorbij en tot heel laat karaoke want daar zijn ze gek op in Thailand. Hier hebben we ook een oud-collega van Henny ontmoet, Anita Geerings en haar man Mari. Zij komen hier al een aantal jaar in januari vanwege het heerlijke weer en om de kou in NL te ontvluchten. Gezellig een avond afgesproken, een biertje gedronken en bijgekletst.

Na 4 nachten aan zee hadden wij het wel gezien en zijn op zoek gegaan naar een ander hotel en een andere plek op Koh Chang. We kwamen wat zuidelijker terecht bij Chai Chet, vonden daar een leuk resort met mooie huisjes tegen de bergen aan, een zwembad en wat meer in de natuur. Van hieruit konden we lange stukken gaan wandelen en wat meer beestjes zien, want daar komen we toch voor. Een dag met een boot langs 4 eilanden om te snorkelen en verder eenvoudig met een pick-up taxi naar een andere plek of strand op het eiland om daar eens rond te struinen. In eerste instantie hadden we ook Thai Garden Hill resort voor 4 nachten geboekt, maar dit was zo’n geweldige en rustige plek dat we 4 nachten bijgeboekt hebben en tot zaterdag 3 februari gebleven zijn. Mooie huisjes, mooie tuin, lekker zwembad en zeer vriendelijke staff waarvan we van een aantal nog steeds twijfelen of we nou met een mevrouw of mijnheer te maken hadden. Maar ook dat is Thailand 😉

Gisteren afscheid genomen en met de VIP-bus naar Bangkok. Lange reisdag vanaf 9.30 uur met eerst minivan, dan ferry naar de overkant, vervolgens de VIP-bus en om 18.00 uur in Bangkok. Daar nog een kleine 3 kwartier met de metro naar Chatuchakpark en dan nog 900 meter te voet naar het hotel waar we tot dinsdagmorgen logeren. Mooi modern hotel, goede kamer, goed bed en dichtbij het park en de weekendmarkt.

Vandaag hebben we de Chatuchak weekendmarkt bezocht, schijnt de grootste ter wereld te zijn en je weet werkelijk niet wat je ziet. 15.000 stalletjes met kleding, boeken, antiek, kruiden, geneesmiddelen, sieraden, tassen, schoenen, snuisterijen,veel eten en zelfs levende dieren. We hebben hier lange tijd onze ogen uitgekeken en vanmiddag even de rust opgezocht van het prachtig naastgelegen park. Wat op zondagmiddag meer mensen doen, maar wij waren waarschijnlijk de enige Europeanen 😉 Zijn dan ook tot twee keer toe benaderd door scholieren die ons, met vertaler op de telefoon bij de hand, vroegen om een interview waarbij ons allerlei vragen in het Engels gesteld werden over Thailand en wij ook gefilmd werden. Verder dan hun vragen kwam het niet, want als wij iets aan hen vroegen wisten ze niet waar we het over hadden en lachten alleen maar vriendelijk.

Morgen willen we nog naar het Koningin Sirikitpark dat hier ook vlakbij is en gaan ons dan voorbereiden op de reis naar huis. Dinsdagmorgen om 9.30 uur Thaise tijd vliegen we terug naar huis en zijn dan dinsdagavond 20.00 uur Nederlandse tijd weer op Schiphol.

Groeten vanuit een zonnig en warm Thailand en we bereiden ons alvast voor op een koude Carnaval.

Johan en Henny.

1. Gerard van Hooren:
    Oeteldonk verwacht jullie!
    Het is koud en er heerst griep.
    4 van onze kleinkinderen liggen ziek met koorts en keelpijn enz. Enz.
    Maar jullie hebben genoten van het land en de😎.
    Goede terugreis en tot in het Bossche.✈️🌏
  2. Wil wels:
    wil en wout
    Ook hier de griep.
    jullie heben daar gelukkig geen last van. De temperatuur zalhier wel een eetje tegenvallen. I vind nhet meeallen net rond het vriespunt. Maar als je van zo,n 30 tot 35gr komt is het wel even wennen. Goede reis terug.
  3. Ria Otten:
    4 februari 2018
    Weer een prachtig verhaal, erg genoten zo te lezen, goede terugreis gewenst en veel plezier met carnaval, wij zijn de kou ontvlucht en zijn nu in Maspalomas. Groetjes van ons.
  4. Corry:
    5 februari 2018
    Ha samen ja weer heerlijk genoten...wat leuk dat jullie Anita nog hebben gezien...zo zie je maar.hoe ver je ook weg bent je komt altijd wel iemand tegen...haha wij zaten in een taxi.in Rio de Janeiro. Zegt die taxi chauffeur tegen ons mijn schoonmoeder woont ook in Nederland wat leuk ..ook toevallig .hij sprak ook een beetje Nederlands ..Ha ha ze woont in den bosch ha dat is mooi waar dan..??.in de hambaken prachtig toch...maar nu terug naar jullie. De baby op de kraam .prachtig ..maar weer super veel gezien...Ja wachten dat kennen we ook .het zijn vanaf tijden daar.toch????.geweldig. Ja en nu weer richting huis ...op naar carnaval .wel dikke sjaal om doen...maar ook lekker fijne vlucht en tot horens xx
  5. Ria Maas:
    5 februari 2018
    Weer een prachtig verhaal ik raak er verslaafd aan haha. We wensen jullie een goede reis terug en een fijne Carnaval in dit koude kikkerland. Groetjes Frans en Ria
  6. Jan en Bea Brands:
    5 februari 2018
    O wat genieten jullie toch. Alweer leuke ontmoetingen meegemaakt en veel gezien.
    een fijne terug reis en tot de carnaval. groetjes Jan en Bea
  7. Tonny en Pieter:
    5 februari 2018
    Hallo .Ook ik heb weer genoten van jullie reisverslag en wens jullie een goede reis huiswaarts Veel plezier met carnaval.