Eerste week Maleisie

21 januari 2017 - Penang George Town, Maleisië

Selamat siang,

We zijn ondertussen ruim een week door Maleisie aan het reizen en we hebben al heel wat kilometers afgelegd. Vorige week zondag zijn we vanuit Kuala Lumpur met een superdeluxe bus naar Lumut gereisd. Brede stoelen en veel beenruimte. Geen straf om je zo 4 uur te laten vervoeren en van het uitzicht te genieten. In Lumut hadden we voor 2 nachten een hotel vlakbij de jetty naar Pulau  Pangkor geboekt. Goed hotel met een geweldig uitzicht over de baai, maar verder was er in Lumut weinig te beleven. Er is een grote marinebasis dus er lopen wat militairen rond maar verder moet men het hebben van de toeristen die overvaren naar Pulau Pangkor. Ondanks dat hebben we ons toch vermaakt door  het dorp en een stukje het achterland te gaan verkennen. Hier zagen we dan ook de eerste apen, de brillangoeren.

Dinsdag zijn we naar Pulau Pangkor vertrokken. Met de jetty naar het eiland en daar staan dan wel 60 knalroze busjes te wachten die de toeristen naar hun hotels brengen. Prijs is duidelijk, allemaal dezelfde prijs en je kunt precies aflezen wat je voor jouw ritje moet betalen. Het is ongeveer een kwartiertje rijden naar ons hotel in Nipah Bay en daar logeren we in wat men noemt een "chalet". Simpele maar schone kamer, prima badkamer, koelkastje en een eigen veranda. Straatje uit en we zijn aan zee en de straat met de talrijke eetkraampjes die vooral 's avonds hun heerlijke gerechtjes voor een prikkie aanbieden. Nipah Bay is een mooi strand, maar 5 minuten verder is Coral Bay en dat is helemaal een plaatje. Hier hebben we een paar uurtjes doorgebracht, maar we hebben ook veel gewandeld. Waar de meesten richting strand vertrokken of met een brommertje op pad, gingen wij samen het achterland in om te ontdekken wat daar allemaal te zien is. Naast een mooie natuur ontmoet je al wandelend ook leuke en interessante mensen die van je willen weten wat je doet maar ook erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Neushoornvogels zijn op het hele eiland in overvloed, minder leuk zijn de brutale apen (makaken) die als je niet uitkijkt het eten van je bord pikken. Bij elke winkel, hotel en in de restaurants heeft men een stok of catapult om ze te verjagen.

Ons verblijf op Pulau Pangkor was geweldig, we hebben erg genoten en dat allemaal dankzij de bijdrage van de HAS-collega's om deze ervaring te bekostigen.

Vanmorgen zijn we meer met de jetty teruggevaren naar Lumut en hebben daar de bus naar Butterworth op Penang genomen. Minder luxe dan vorige week, maar ook niet verkeerd. Van Butterworth met de ferry naar Georgetown en daar met de bus naar Batu Ferringhi waar we nu logeren in het Bayview Resort. Hier blijven we weer  4 nachten en vanaf morgen eens kijken wat hier allemaal te beleven valt.

Groeten en tot het volgende berichtje,

Johan en Henny

1. Ria Otten:
    21 januari 2017
    Hoi luitjes, weer een mooi verhaal , ga zo verder , ben heel benieuwd naar het vervolg, geniet van jullie vakantie. Groetjes uit Vlijmen.‍♂️
  2. Ineke van den Hout:
    21 januari 2017
    Mooi verhaal en prachtge foto's , kijk al weer uit naar het vervolg...fijne reis verder en uitkijken voor de makaken liefs....
  3. Corry:
    21 januari 2017
    super leuk om het weer te lezen . ja die verdomde apen het is leuk ..als ze maar niet zo agressief zijn..geweldig om zo te kunnen genieten ...ja en zo'n bus is natuurlijk lekker luxe. ..wij genieten nog ff van de vorst...schaatsen doe ik niet dus wel wandelen. ..geniet en we blijven jullie volgen dikke knuffel van ons een
  4. Ria Maas:
    21 januari 2017
    Wat een verhaal weer. Fijn dat je collega's weten waar jullie van houden. Je hoeft je niet af te vragen of jullie genieten. Geweldig zo'n cadeau. Geniet er nog maar lekker van en tot de volgende keer
  5. Tonny en Pieter:
    22 januari 2017
    Paradijselijk mooi Mareille was een beetje jaloers ze zou best met jullie willen ruilen .We genieten van jullie reisverslag .Blijf genieten.
  6. Jose van den Eng:
    22 januari 2017
    Klinkt goed allemaal. Leuk weer van jullie te horen.
    Hier inmiddels heerlijk weer, wel koud maar genieten van de zon, mooi wandelweer ‍♀️
  7. Ineke Edwards:
    22 januari 2017
    Leuk om jullie reisverslag te lezen, zeker met die mooie foto's er bij. Liefs en groetjes!
  8. Benny Wels:
    24 januari 2017
    Leuk Johan en Henny...zo te zien aan de mooie foto's en de verhalen genieten jullie weer volop van deze reis...ben al weer benieuwd naar het volgende verslag en de foto's...ziet er mooi uit allemaal aan het andere eind van de wereld..groetjes en tot horens..
  9. Jan en Bea Brands:
    27 januari 2017
    mooie foto`s lekker genieten, wat fijn om dit te mogen beleven, groetjes Jan en Bea