Kung hei fat Choy

30 januari 2017 - Langkawi, Maleisië

Oftewel, Gelukkig (Chinees) Nieuwjaar!

Sinds ons laatste verslag hebben we al weer heel wat kilometers afgelegd en ook heel veel moois gezien en meegemaakt. Ons verblijf in Batu Ferringhi op Penang was geweldig. Mooi hotel buiten de drukte van de stad en dichtbij de natuur met tevens de mogelijkheid om met de lokale bus naar Georgetown te gaan en al het moois daar te bekijken. We hebben ook daar weer gebruik gemaakt van de hop on hop of bus en ons langs alle bezienswaardigheden rond laten rijden. Na het hele rondje gereden te  hebben een keuze gemaakt en een paar dingen wat uitgebreider bekeken. Nog lang niet alles gezien, maar wel een hele goede indruk gekregen.

Een dag een stad bekijken is voor ons eigenlijk wel genoeg en de rest van de tijd hebben we dan ook besteed met wandelen langs het strand, een bezoekje aan Entopia met een prachtige vlindertuin en een stukje jungle bij Taman Rimba. En natuurlijk 's avonds het heerlijke eten bij het foodcourt waar je heerlijke gerechtjes besteld bij allerlei verschillende kraampjes. Je geeft je tafelnummer op en je wordt op je wenken bediend. Naast het geweldige eten is het een lust om te zien wat er om je heen allemaal gebeurt.

Woensdag de 25e zijn we met de jetty overgevaren naar Langkawi. Een tocht van 3 uur in een boot met geblindeerde ramen, maar wel een of andere slechte "Bollywoodfilm" als entertainment. Niet echt een plezierig boottochtje, maar je moet er iets voor over hebben nietwaar? In Kuah waar je met de boot aankomt hadden we 1 overnachting geregeld voor we bij onze definitieve bestemming in Pantai Cenang terecht konden. Vanaf donderdag zijn we dus op plaats van bestemming en genieten van de drukte rondom Chinees Nieuwjaar op 28 januari. Iedereen is nu een week vrij, alles is rood versierd en de Chinese families vieren het nieuwe jaar uitbundig met z'n allen. Bij de  Chinese restaurants staat men 's avonds in de rij en je ziet families, allemaal gehuld in hetzelfde t-shirt, met elkaar excursies maken en aan grote tafels samen eten.

Het is hier goed toeven, vanuit het hotel loop je zo het achterland in en via allerlei wegen door de rijstvelden kom je van alles tegen, prachtige vogels, schitterende waterbuffels met hun mooie koppen en niet te vergeten geweldige mensen. Voor we het weten hebben we zo weer een paar uur door het prachtige landschap gelopen en weer ik weet niet hoeveel foto's gemaakt. Zaterdag hebben we ons met de taxi naar de  skywalk laten brengen om naar de top van de Gunung Manchinchang te gaan. Een geweldige belevenis, heel hoog en  ongelooflijk mooi. Ook hier nog een stukje door de jungle gewandeld en Oriental Village bekeken.  Beetje idee van een pretpark, jammer.  Twaalf jaar geleden hebben we hier in de buurt gelogeerd bij Mutiara Burau Bay. Helemaal verdwenen en totaal veranderd, volgens de taxichauffeur allemaal de schuld van de regering komend jaar zijn er verkiezingen en men hoopt dat de huidige regering niet meer gekozen wordt omdat zij veel  beloofd hebben maar de afspraken niet zijn nagekomen. Zo zie je maar het is overal hetzelfde, haha.

Vandaag hebben we een dagexcursie gemaakt naar de mangroven. Met de boot door de mangroven, fishfarm bezocht, zwemmende apen gevoerd, grote populatie visarenden gezien, vleermuizengrot in en tot slot een heerlijke lunch bij een drijvend visrestaurant.

Ons plan was om tot a.s. woensdag  hier te blijven en dan weer naar het vasteland te gaan, we hebben het hier echter zo naar onze zin dat we voor 3 nachten bijgeboekt hebben op  Langkawi,  weliswaar andere plek en een ander hotel en dan vanaf zaterdag is het de bedoeling dat we naar Cameron Hihglands gaan. Iets totaal anders.

Groeten en tot het volgende verslag.

Johan en Henny

1. Ria Maas:
    30 januari 2017
    Wat een mooie foto's. Een prachtig reisverslag. Je kunt zo een boek gaan schrijven.
  2. Ineke van den Hout:
    30 januari 2017
    Wat een mooi verslag zit het nu voor de 3de x te lezen zodat het goed binnen komt wat jullie allemaal zien en mee maken tis gewoon geweldig....liefs
  3. Hans Pennings:
    31 januari 2017
    Lezen met plezier jullie belevenissen, alsof wij er zelf bijzijn. Prachtige foto's.
  4. Corry:
    31 januari 2017
    ha levens genieters. .super mooi weer om te lezen ..en prachtige foto's. .en mag ik een beetje jaloers zijn !!! nee hoor ..veelplezier geniet samen
  5. Benny Wels:
    1 februari 2017
    Mooi reisverslag weer Henny en Johan..en ook weer prachtige foto''s..aan jullie gezichten te zien, genieten jullie nog steeds volop...ik dacht trouwens dat apen een hekel hadden aan water..maar blijkbaar dus niet...goede reis nog en tot het volgende verslag..groetjes
  6. Johan en Henny Wels:
    2 februari 2017
    Dachten wij ook Ben, maar deze apen zwemmen razendsnel naar de boten om een stuk fruit in ontvangst te nemen en totaal niet agressief.
  7. Tonny en Pieter:
    2 februari 2017
    Hallo Johan en Henny weer genoten van jullie reisverslag en de prachtige foto,s Groerjes van ons.
  8. Jose van den Eng:
    3 februari 2017
    Hey familie, weer een mooi verhaal, volgens mij zijn Sylvie en Leroy daar ook geweest. Klinkt bekend.
    Geniet van jullie volgende avontuur op jullie reis. Kusjes uit Hollanda!!